Alegeți o nișă și dezvoltați un plan de afaceri
Piața comerțului electronic este foarte diversă. Chiar și giganții de astăzi, cum ar fi Amazon, au început ca retaileri de nișă. Faceți cercetări de fond despre nișele de comerț electronic pentru a vă identifica zona de interes prin următoarele:
Efectuați o analiză SWOT
SWOT înseamnă puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări. Este o modalitate simplă, dar eficientă de a evalua diferite idei de nișă și produse. Găsiți lacune în industrie. Cu o cercetare amănunțită, puteți descoperi cerințele nesatisfăcute ale consumatorilor chiar și în cadrul categoriilor de produse populare.
Pentru a găsi lacune pe piața țintă, accesați:
Rețelele sociale: analizați preocupările publicului țintă, plângerile și solicitările de recomandare.
Google Trends: comparați volumul de căutare pentru diferite tipuri de produse. Căutați cele mai bine vândute produse pe Amazon și eBay: Citiți recenzii, consultați tutoriale și vedeți ce le lipsesc cumpărătorilor.
Analizați personalitatea clienților
Cele mai bune idei de soluții de comerț electronic se nasc la intersecția nevoilor, preferințelor și intereselor publicului țintă. Creați un set de persoane ideale de cumpărător, populate cu:
Date demografice: vârstă, locație, ocupație, venit
Date psihologice: interese, valori, credințe, lupte și aspirații
Alegeți modelul de afaceri potrivit
Ca parte a cercetării dvs. despre clienți, ar trebui să rețineți cum și unde publicul dvs. tinde să cumpere produse și care ar fi cea mai bună modalitate de a le livra.
Comerț electronic B2B: vindeți mai mult angros, comercianților cu amănuntul și cumpărătorilor de afaceri? Sau preferați să vă comercializați produsele direct către consumatori?
Vânzarea pe piețele online: piețele populare, cum ar fi eBay, Amazon sau Etsy, oferă acces încorporat pentru diverse audiențe. Sau direct prin propriul magazin online?
Dropshipping: Acest model transmite sarcinile de onorare a comenzilor unei terțe părți, astfel încât să nu dețineți niciun inventar.
DTC: Modelul de afaceri direct către consumator elimină intermediarul.
Găsiți-vă platforma de comerț electronic
Platformele de comerț electronic vin în diferite tipuri, cu caracteristici și extensii native diferite. Poate fi tentant să începeți cu cel mai ieftin constructor de site-uri web. Cu toate acestea, dezavantajul este că poate fi necesar să migrați site-ul de comerț electronic mai târziu, ceea ce reprezintă o complexitate suplimentară. Luați în considerare termenul lung, chiar dacă vă construiți prima iterație. Când analizați diferite opțiuni, întrebați-vă:
Câte produse ai de gând să vinzi?
Primul pas ar trebui să fie să înțelegeți ce produse intenționați să vindeți și câte. Dacă intenționați să conduceți o afacere mai mică, puteți scăpa folosind o platformă cu costuri mai mici, fără funcții extinse. Cu toate acestea, pe măsură ce vă extindeți afacerea, complexitatea site-ului dvs. va crește odată cu acesta. Dacă afacerea dvs. este mare sau în creștere constantă, rezervarea resurselor pentru o platformă mai scumpă ar putea fi în interesul dvs.
De ce caracteristici ai nevoie?
Platforma oferă toate cele mai importante funcții de bază de comerț electronic în mod nativ? În ce va trebui să investiți ca extensie sau să vă dezvoltați pentru a completa funcționalitatea nativă lipsă? Pe lista dvs. de cerințe, este util să clasați fiecare caracteristică pe o scară de necesitate de la 1 la 10.
Ce platforme de comerț electronic sunt disponibile?
Creatorii de site-uri de comerț electronic pot simplifica configurarea și gestionarea magazinului. Pentru a face alegerea optimă, luați în considerare obiectivele dvs. de afaceri, modelul operațional, precum și cerințele tehnice pentru magazinul dvs. Următorul pas este evaluarea unora dintre cei mai populari constructori de magazine online, inclusiv: BigCommerce. Shopify. Adobe Magento. WooCommerce. Wix.
Alegeți produsul potrivit
Selectarea produselor potrivite pentru a vinde este esențială pentru succesul final al magazinului dvs. online. Deși poate părea un pas evident, adesea este cel mai dificil de ales. De multe ori, afacerile online eșuează din cauza faptului că au selectat produse care sunt suprasaturate pe piața sau pur și simplu prea disponibile. Similar cu găsirea nișei dvs., atunci când vă selectați produsele, este important să găsiți ceva unic și cu aprovizionare limitată în altă parte. Amintiți-vă că sunteți în competiție cu zeci de magazine online. Orice avantaj pe care îl puteți găsi pe piață poate genera un profi imens. În ultima perioadă se practică promovarea unui singur produs de nișă, intr-un magazin online simplu, care îndreaptă toate resursele de promovare spre o singură direcție. Despre acest tip de magazin online vom discuta în cadrul unui alt articol pe blog.
Proiectarea magazinului online
Designul site-ului web este un aspect complex, dar critic al lansării magazinului dvs. online. Designul sau tema greșită pot înstrăina sau distrage atenția clienților, reducând vânzările și limitând creșterea magazinului dvs. Când vă proiectați magazinul, următoarele întrebări vă pot ajuta să determinați cum ar trebui să arate site-ul dvs.:
Ce stil se potrivește brandului tău?
Atunci când stabiliți ce stil doriți pentru magazinul dvs. online, există două lucruri de luat în considerare:
Ce spune stilul tău despre afacerea ta și despre brandul tău? Clienții ar trebui să poată spune dintr-o singură privire ce tip de afacere sunteți și ce vindeți. Stilul site-ului dvs. spune adesea tot ce trebuie să știți despre afacerea dvs., de la font la alegerea culorilor. Pentru magazinele care vând produse de lux, cu cât este mai strălucitor, cu atât mai bine. Dacă vindeți echipament pentru exterior, aceasta nu este o metodă probabilă să reușească. Este esențial să fii conștient de imaginea afacerii tale și de baza de clienți.
Cum vrei să navigheze clienții pe site-ul tău? Potrivit unui raport din 2021, timpul mediu petrecut pe o pagină în toate industriile a fost de 54 de secunde și mai mult de 50% dintre utilizatori părăsesc site-ul după ce au vizitat doar o pagină. Având în vedere acest lucru, este esențial să proiectați un magazin care să fie ușor de navigat pentru clienți. Dacă aveți doar mai puțin de un minut în medie, atunci orice timp suplimentar petrecut cu un site neintuitiv poate fi diferența dintre un client care pleacă și un client care se decide asupra unui produs. Crearea unui sistem de navigare fluid, simplu și ușor de utilizat este o modalitate excelentă de a vă menține clienții și de a-i păstra pe site-ul dvs.
Ce caracteristici vrei/ai nevoie să aibă magazinul tău?
Funcțiile sunt o parte critică a magazinului dvs. online și sunt adesea printre primele lucruri pe care le văd clienții. Trebuie să te întrebi ce este esențial să ai în magazinul tău online și ce este relevant pentru afacerea ta. Ai o pagină Despre? Videoclipuri cu produsele dvs.? Cum este coșul de cumpărături și procesul de plată? Atunci când vă proiectați magazinul online, decideți ce caracteristici, suplimente și plugin-uri aveți, acest lucru poate face diferența între un site simplu și unul de care sunt atrași clienții.
Începeți să vă listați produsele
Imagini de produs. Nu ezitați să angajați un fotograf profesionist pentru fotografierea produselor, dacă vă puteți permite. Dacă nu, investiți în echipament de fotografiere pe care îl puteți găsi pe Ebay sau Amazon, la prețuri atractive. Luați în considerare fotografiile la 360 de grade pentru articole de valoare mai mare, cum ar fi mobilierul, echipamentele sau anumite tipuri de articole de îmbrăcăminte. Potrivit unui studiu recent de la Internet Retailer Magazine, implementarea fotografiei de produs la 360 de grade pe site-urile de comerț electronic a crescut ratele de conversie cu aproximativ 13%.
Categorii de produse.
Taxonomia site-ului web ajută la stabilirea și gestionarea relațiilor dintre diferitele pagini de produse. Categoriile de produse, în special, sunt necesare pentru a vă afișa catalogul și pentru a face inventarul mai ușor de descoperit.
Stabiliți opțiunile de plată
Înainte de a vă lansa magazinul online, este esențial să fi stabilit un set divers de opțiuni de plată online pentru potențialii dvs. clienți. Metodele de plată pe care le aveți la dispoziție la punctul de vânzare (POS) pot determina cât de mare va fi baza dvs. de clienți și vă pot scuti de problemele viitoare. Majoritatea creatorilor de site-uri de comerț electronic oferă o metodă de conectare la mai multe opțiuni de plată, inclusiv procesoare precum Paypal, EuPlatesc, Neotopia, etc. Asigurați-vă că înțelegeți eventualele taxe de tranzacție care pot apărea.
Finalizați strategiile și politicile de expediere
Va trebui să vă dați seama cum vor ajunge noile produse la proprietari. Strategia eficientă de livrare a comerțului electronic este extrem de importantă, deoarece 56% dintre consumatori nu vor cumpăra de la un retailer după o experiență de livrare proastă. În plus, o politică de expediere stabilește așteptările corecte în rândul noilor clienți. Trebuie să comunice pas cu pas costurile, termenii și orice limitări ale livrării dumneavoastră. Pentru a crea o politică de livrare pentru magazinul dvs., luați în considerare aceste întrebări:
Oferiți transport gratuit, un tarif fix sau o taxă variabilă? Elaborați un prag realist de „livrare gratuită” pentru a atrage mai mulți cumpărători și pentru a încuraja o valoare medie mai mare a comenzii. În caz contrar, utilizați o structură „taxă fixă” pe niveluri pentru diferite tipuri de livrări – standard, prioritare, de 2 zile etc.
Cu ce transportator(i) livrați? Tarifele, orele și restricțiile de expediere variază de la un transportator la altul, de la Fan Courier la Cargus și DHL. Luați în considerare toate opțiunile disponibile și acordați prioritate celor care oferă cel mai bun raport preț-preț. De exemplu, un furnizor mai ieftin poate să nu accepte articole voluminoase sau să nu ofere asigurare în caz de daune.
Intenționați să expediați la nivel internațional? Luați în considerare la început să vindeți și să expediați către destinații din țară pentru a vă extinde acoperirea pe piață. Apoi analizați strategiile internaționale de livrare.
Publicați și promovați magazinul dvs. online
Cel mai rău coșmar al oricărui antreprenor este să nu vadă vizitatori activi în Google Analytics în ziua lansării. Pentru a vă asigura că noul dvs. magazin este plin de vizitatori, va trebui să:
Prioritizați mai multe canale de marketing de comerț electronic. Dezvoltați o strategie de promovare înainte de lansare. Pentru a atrage trafic către un nou magazin online, majoritatea piețelor se bazează pe:
Rețelele de socializare. Începeți să vă construiți audiențe online înainte ca site-ul dvs. să fie publicat. Partajați previzualizări rapide ale produselor, anticipări și previzualizări din culise pentru a crește anticiparea. Apoi anunțați ziua planificată de lansare și sporiți implicarea, oferind reduceri/promoții speciale tuturor urmăritorilor. Dacă lansați un magazin de nișă, puteți obține, de asemenea, publicitate gratuită suplimentară prin crearea de rețele în comunități și forumuri online de nișă.
Influencer marketing. Afacerile fără audiență ar putea dori să prioritizeze campaniile de marketing cu influență înainte și după lansare. Marele avantaj al marketingului de influență este că obții beneficii triple: Un impuls în conștientizarea/rechemarea mărcii. Interacțiunea cu conținutul tău organic prin diferite aplicații de social media. Dirijarea clienților potențiali și creșterea vânzărilor. Parteneriatele cu influenceri în stadiile incipiente pot ajuta la atragerea primelor vânzări și la creșterea prezenței dvs. online printre motoarele de căutare, deoarece consumatorii interesați vor începe să introducă numele mărcii/domeniului dvs. în căutare.
Publicitate plătită. Campaniile direcționate pe Facebook, Instagram, TikTok și Pinterest pot facilita, de asemenea, descoperirea mărcilor și a produselor în timp real. Ca și în cazul altor strategii de marketing de performanță, avantajul este că plătiți doar pentru acțiuni semnificative – clicuri, vizite, întrebări, vânzări etc. Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și marketingul prin e-mail sunt alte strategii de publicitate, deși ambele necesită mai mult timp și investiții pentru lansare. Cu toate acestea, cu cât începeți mai devreme, cu atât mai repede veți vedea o tracțiune pozitivă.